linafransson

Alla inlägg under september 2011

..

Av Lina - 30 september 2011 19:39

Tjao..  inte gjort mkt idag. sov hos farmor och farfar inatt, åkte till skolan, hade först So- kollade på film tills det var 15(?) min kvar, sen hade vi läxförhör, men ingen fattade vad han menade så det slutade med att han skrev upp hela förhöret på tavlan ;)) sen hade i matte, hade förhör där med och det gick la inte bäst ;) 

sen hade Orientering hela dagen ;S  Jag och Elin sprang/gick som vanligt ;) tog 1 timma, 46 min och 64 hundradelar ;) hehe, sen gick vi tillbaka till skolan, duschade o bytte om. Sen följde jag med Elin till Linjebussen, stod där och patade med dom tills bussen kom så gick jag till pappas Jobb, han jobbar på ubab. tog en halvtimma at gå tror jag, snacka om att jag hade ont i mina fötter då! 

var där i 1 timma tror jag sen åkte i till macken i dalum, pappa köpte glass till oss ;) sen åkte vi till macken i Blidsberg, där köpte han en dricka till oss var ;) sen väntade vi där tills mamma kom. sen åkte vi till trädet och gjorde en Heeeemlis!:)

sen när vi kom hem därifrån satte jag mig här hehe ;)

vet inte vad jag ska skria idag, en kortfattad text om dagen! ;)



//Lina ♥

Av Lina - 29 september 2011 17:37

mamma drog med mig ut på en lite promenad, här år ni bilder om hur man ser ut efteråt :s hehe....   såhär såg min hand ut efter att jag gick o höll skorna.. ;S   mina sockar vart lagom  mysiga, dom var vita när vi gick ;)   skon till vänster var leran/koskiten nära på att ta D':   myyyysiga skor!  så vit vart sockan innan vi gick :S

Av Lina - 29 september 2011 14:30

mohahahahaha, jag elr okej då. mamma hittade min kamera överföringsladd :DDD nu får ni biiiiiilllllldddddeeeerrrr :D                         hehe, nu orkar jag inte lägga ut mer! ;) ni får flera seeeen, elr imorn ;)))

Av Lina - 28 september 2011 19:41

Igår blev det ingen uppdatering pga att internettet dampade, samt min mobil :s aja... 3 gjorde ngt konstigs så det gick inte va ute på internettet, inte smsa o inte ringa :C blä på det!

aja... inte gjort mkt idag, skulle till tandis idag så fick sovmorgon i 2 hela timmar  tummen upp för det! :D sen kom jag till skolan. hade inte mångfa lektioner alls idag. bara 4 st + lunchen med ;))  aja.. sen åkte jag, Jennifer och Emilija till stan och dom kollade efter en prao plats på willys :) sen gick Emilija till sin kompis hon skulle vara med, och ajg och jennifer gick till ridskolan. Vi skulle ha evighetsbana och jag hade bästa Lacost idag :D gick Super bra! :D 

sen åkte jag och jennifer hem och jag har ätit och nu sitter jag här.  

igår bestämde jag mig för att jobba lite med hästarna. jag började med att longera Tequila, hon vart SUPER fin, hon gjorde nästan inget. :') vart supernöjd över henne! sen red jag Lillan... Vad ska man sga mer än att det gick Kasst!..... hon lyssnade inte på skänkeln, vände sig som en pinne ungefär, det går nästan bara sämre och sämre med henne kan jag la säga! funderar på om jag ska ta och köra henne ist?! men vet inte. ska kolla vidare på detta. elr så får jag fortsätta rida henne. hmm.... aja.. kanske skulle prova monté på henne? elr hehe det har jag redan gjort xD det är så Jävla kul!!!! haha. hon tycker oxå det e kul! hon Älskar att bara springa. 





Hittade förresten ett par bilder som jag tror blev ganska bra! :D                       

Av Lina - 26 september 2011 19:58

jag har tråkigt, är trött, mår dåligt, har huvudvärk.... vad kommer här näst? :/  jag vet inte vad jag ska göra, ska jag sälja min älskade ögon sten, låta henne stanna kvar här och köra in henne, och låta småsyskonen ta över henne? jag har inte en jävla aning om vad jag ska göra :'( jag älskar henne så otroligt mycket♥ jag tcker det är fel att sälja sin bästa vän, tycker inte ni det? fast nu har hon kommit in i trots åldern elr något så hon stänger av Helt.... inte kul alls :( men jag älskar henne ändå! jag önskar av heeeeela mitt hjärna att hon skulle kunna växa tills hon blev 165-170cm, det skulle vara PERFEKT!!♥ jag känner mig kass just nu, vet inte hur jag ska göra. jag kanske säljer henne och fokuserar på Lillan istället och ger henne all tid som hon inte får nu. skulle jag haft tid och mer erfarenhet skulle hon ha varit superduktig nu. hade jag börjat rida henne tidigare hade hon varit super nu! vi kanske skulle kunna komma ut på ngn liten CR vem vet ;) hehe.. hade hon kunnat galopp skänkeln så hade det varit mycket enklare, men nu tar det mesta av ridpassen till att träna henne på galoppen, men det slutar med att hon har för mycket överskottsenergi att jag släpper henne helt så hon får springa i den takten hon villl. det är inte bra, jag vet. hade tänkt att nu ska jag köra igång ordentligt på henne och träna galoppen. OCH att hon ska kunna svänga runda volter/svängar och vända med bogen och inte med hela sidan, det är också mycket jag måste träna på. vet inte hur jag ska göra... aja. nu ska jag inte sitta här och skriva bort hela kvällen. ska göra lite nytta. fast vet inte vad ;) eller jo förresten nu blir det att plugga till NO-provet vi har tills på torsdag. jag trodde det var till nästa vecka men det var det visst inte :S 


hejdå♥

/Lina

Av Lina - 25 september 2011 11:49

göra några inlägg i helgen då jag inte varit hemma,


Red förs på ridskolan kl 09.00 och sen 10.45 på samma ställe. sen åkte jag hem vila mej lite sen tog jag ut lillan och red henne en stund. tänkte att jag skulle göra volter och serpentin övningar på åkern i går men slutade att hon fick springa av sej för hon hade så jävla mycket energi ;) sen skrittade vi ut en lite sväng. hade tänkt att skritta längre än vad jag gjorde men hon är så öm fotade och dom har precis grusat vägen hemma så det känndes som om hon gick på spik ;( nästa gång hovslagaren kommer åker det på ett par skor! sen när jag hade kommit hem med henne bortade jag av henne osv. sen tänkte jag att jag skulle longer Tequila, det gick inte vidare bra alls! hon lyssnar inte på mej och drog iväg  Hela tiden :( så då vart jag lite smått tjurig på henne. har gått hyffsat bra innan men just igår gick det skit. Tog ut hästarna och sen gick jag in och åt krotteter med kyckling och sås. :) sen satte jag mej vid datan en stund, sen gick jag o kollade på tv. sen åkte jag hem till Victoria och red ut en sväng med henne. Det vart Roligt, som alltid! ;D aja. sen när vi kom hem igen så gjorde vi ngt. kommer inte ihåg vad?! ;( kasst minne, jag vet! sen åkte vi ialf och hämtade cizzi. när vi kom tillbaka åt vi hemma gjord pizza. Mums!  kollade på en film som jag inte kommer ihåg vad den hette ;) den var bra! :) när filmen var slut gick jag o la mig. jag vaknade vid kvart i tio när åse väckte mej  tror jag xD eller om jag vaknade själv(?) somsagt. har ett minne som en guldfisk! gick ner och åt sen kollade jag på film med cizzi.. sen så satte jag mig här en stund för att kunna uppdatera liiite på bloggen ialf ;) aja... nu ska jag inte tråka ut henne (cizzi) mera....... ;)   Bästa vännen ♥


Av Lina - 23 september 2011 15:49

kom hem ifrån skolan nyss.. blede att Elin♥ följde med hem :D ska äta snart Elin favvo mat.  Pannkaka! ;D hehe. sen ska vi rida på åkern. ska fundera på om jag ska dra ner ett liiitet hinder eller om det blir "vanlig" ridning eller bara ha kul ridning elr vad man ska säga! ;P aja.. ska inte tråka ut Elin nu s ska inte skriva mer :( ajaa. skriver mer ikväll! ;D



//Lina♥

..

Av Lina - 22 september 2011 17:49

hej alla glada människor. kan säga att jag är inte glad ialf! :( tror jag håller på att få  feber ;( va ute och orienterade på idrotten idag. var ösregn och haglade, jäätte kul!

vart lite förkyl innan och det gjorde inte saken bättre precis! hehe. jag och Elin hittade alla grejs idag! ;D hehehe.. :p

ska snart göra lite läxor och sen ska jag duscha. eller så duschar jag först och läxor sen? hmm... får se hur jag gör!;) ska ringa elin sen med och kolla om det gåratt göra ngt imorn. nä... nu orkar jag inte skriva mer, hejdå alla glade människor! 


//Lina♥

Presentation


Hej och välkommen till min blogg! :D
hoppas ni kommer att trivas med lite uppdatering från lite av varje, ifrån skolan, vardagarna, och såklart massa om mina underbara fyrbenta vänner! :D

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< September 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards